English is the
key to knowledge

Сайт вчителя англійської мови

Готовність дитини до школи з точки зору психології

Новини / Батькам     17-06-2020, 17:31


Під психологічною готовністю до систематичного навчання в школі розуміється достатній для засвоєння шкільної програми рівень психологічного розвитку дитини, беручи до уваги навчання в колективі однолітків. Це результат розвитку дитини в дошкільному періоді його життя, сформований поступово і залежить від умов, в яких відбувалося це розвиток. Вченими виділяються інтелектуальна і особистісна готовність до навчання. Особистісна готовність, в свою чергу, має на увазі певний ступінь розвитку моральних, вольових якостей дитини, а також соціальних поведінкових мотивів. Також в дослідженнях були виділені три аспекти шкільної зрілості - інтелектуальний, емоційний і соціальний. Розглянемо кожен аспект більш детально.

Інтелектуальний аспект шкільної зрілості

Відображає функціональну зрілість структури головного мозку. Дитина повинна вміти концентрувати увагу, виділяти фігури з фону, мислити аналітично, осягаючи основні зв'язки між явищами, демонструвати сенсомоторну концентрацію, тонкі рухи рук, вміння відтворювати зразки і запам'ятовувати логічно.

Емоційний аспект шкільної зрілості

Має на увазі здатність дитини виконувати не дуже захоплюючі завдання протягом тривалого часу, стримувати свої емоції і керувати волею. У ранньому віці, як відомо, процеси збудження переважають над процесами гальмування. Але до шкільних років психіка маленької людини змінюється, розвивається довільність його поведінки. Дитина вже вміє розпізнавати емоції за різними ознаками (інтонація, жести, міміка), регулювати їх. Для визначення готовності до шкільного навчання цей аспект особливо важливий, оскільки в школі дитині доведеться зіткнутися з різними не завжди приємними йому життєвими ситуаціями (взаємини з однокласниками, вчителями, невдачі, оцінки і т.п.) Якщо дитина буде не в силах контролювати свої емоції і управляти ними, то вона не зможе коригувати власну поведінку і налагоджувати соціальні зв'язки. Учити дитину адекватно реагувати на емоції інших людей потрібно ще з дошкільного віку.

Соціальний аспект шкільної зрілості

Висловлює сформованість у дитини готовності приймати свою нову соціальну позицію, має певні права та обов'язки школяра. Дитина повинна відчувати потребу в спілкуванні з ровесниками, повиннна вміти співвідносити свою поведінку з законами дитячого колективу і правильно сприймати свою роль учня в обстановці шкільного навчання. Також сюди відноситься і сфера мотивації до навчання. Дитина вважається готовою до школи, коли вона привертає її увагу не ззовнішньої стороною (можливістю носити красивий ранець, користуватися яскравими аксесуарами, зошитами, пеналами, ручками і т.д.)

Інформаційне повідомлення
Щоб залишати коментарі будь ласка зареєструйтесь